Köpvillkor

Outboost är en enskild näringsidgare har organisationsnummer 7905162975 och har sitt sätte i Oskarshamn. 

kontaktuppgifter till outboost:

Mail: Support@outboost.se

Adress: Allévägen 15A 57231 Oskarshamn

KÖPVILLKOR
Outboost ingår inte avtal med minderåriga utan målsmans godkännande. Nedanför finns övriga köp- och leveransvillkor som Outboost tillämpar. Hos Outboost beställer du det som finns i vårt lager. Men kommer även ha beställningsvaror iframtiden och då kommer det stå klart och tydligt på hemsidan om det är beställningsvara så om ni beställer beställningsvara. Eftersom vi har inte lagerhåller beställningsvaror måste vi vänta tills vi fått hem varorna innan vi sickar det till er som slutkund vilket påverkar leveranstiden. Har vi där emot vororna hemma i lagret så tar leveransen Normalt 2-4 arbetsdagar. 


När du skickat din order får du automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Lämna också ett telefonnummer där vi kan komma i kontakt med dig under dagtid, lämpligtvis ett mobilnummer (Mobilnumret används även för leveransavisering via SMS). Får du ingen orderbekräftelse inom kort ber vi dig kontakta oss.


BETALNING 
Alla priser i Internetbutiken är angivna i SEK inklusive moms. Avgift för frakt tillkommer.
Alla varor betalas med direktbetalning via Klarna Faktura eller Klarna Konto eller swish.

Klarnas villkor finns att läsa i kassan.

SÄKER BETALNING MED BANK/KREDITKORT

För närvarande sker alla betalningar i vår webshop sker via Klarna chekout. 

 

TRANSPORTSÄTT 

Frakten är en tjänst du köper hos DHL via vår webbshop och den återbetalas ej vid retur!
Leverans sker med DHL och levereras till närmaste utlämningsställe. Du får en avi eller ett SMS samma dag som paketet anländer. Uppge ditt mobilnummer, du får SMS aviseringen snabbare en brevaviseringen. Normala fall är paketet framme inom 3 arbetsdagar. 

OBSERVERA att skrymmande paket dvs. paket över 1.5 m levereras som hempaket och du bör va hemma under leveransdagen annars kan du bli debiterad för extra tillkommande fraktkostnader!

RESTORDER 
Vi tillämpar EJ restorder.

VARA SLUT I LAGER
Skulle en artikel vara slut i lager, kontaktar vi dig och meddelar om du vill ersätta produkten till annan motsvarande vara eller om du vill avboka din order.

 

 

ÅNGERRÄTT / ÖPPET KÖP 
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. Om Du ångrar Ditt köp och skickar tillbaka hela ordern betalar vi tillbaka det belopp Du betalat exl. expeditionsavgiften.
  Du har rätt att kontrollera varan men den returnerade varan ska vara oanvänd och i sin originalförpackning. 

"Observera" att frakten är en tjänst du köper via DHL och den återbetalas därför inte vid retur, OBS! Meddela oss alltid innan retur och skicka returen som Företagspaket till oss då vi inte har möjlighet att hämta ut paket.

REKLAMATIONER 
Felleverans, skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att du meddelar oss via mail så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att du sänder in ordersedeln / garantisedeln med uppgift om felaktigheten samt bifogar eventuellt fellevererade varor i oskadat skick och i originalförpackning. Vi lämnar 1 års garanti på våra varor om inget annat anges, dock med undantag för förbrukningsvaror. Garantin gäller om någon vara, trots normal användning, skulle gå sönder. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar reparation av fabrikations- och materialfel. Ordersedel/garantisedel eller kvitto skall uppvisas/medfölja vid garantianspråk.

Vid reklamation kontaktar du alltid oss via mail Support.outboost.se med order nr samt bilder samt förklaring om vad som hänt så fortsätter ärendet därifrån.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

PERSONUPPGIFTER

Outboost.se ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. De personuppgifter du lämnar till Outboost kommer hanteras med största respekt och vi ber om ditt samtyke för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Outboost via sms och e-post kunna medela leveransstaus, eller kontakta dig i händelse av problem med leveransen av din order. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering . Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.

Vi delar inga uppgifter till andra eller tredje part annat än våra sammarbetspartners: Klarna ,Swich,Wikinggruppen & Dhl  om vi inte blir tvingade vid tex tvist eller domstolsbeslut.

 

 

 

TRANSPORTSKADOR

Synlig skada vid utlämning

HÄMTA EJ UT SKADAT PAKET UTAN ANMÄL SKADAN DIREKT VID DITT SERVICEPOINT!

(Upptäcks skada på gods vid utlämningen ska Kunden reklamera till utlämnande DHL SERVICE POINT genom att på kvittensdelen ange skadans omfattning. Detta ska bestyrkas av DHL SERVICE POINTS personal.)
 

Dold skada

Upptäcks skada i senare skede ska denna reklameras snarast, dock senast 2 dagar efter att godset kvitterades.
För sen reklamation kan innebära att Kunden inte erhåller ersättning.
 

OUTLÖSTA PAKET ELLER EJ MOTTAGNA HEMLEVERANSER

Om du inte hämtar ut ditt paket, debiteras du för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader, totalt 250:-. Vid tungt och skrymmande gods (tex: spön och kylboxar), tillkommer även den verkliga fraktkostnaden.

Om du inte tar emot din hemleverans kan du komma att debiteras för varje påbörjat nytt leveransförsök och du debiteras då den riktiga fraktkostanaden och vid skrymmande paket kan det vara höga summor och skulle paketet gå i retur pga att du ej tagit emot så debiteras du även returkostnaden!


UTLANDSBESTÄLLNINGAR
Om du befinner dig utomlands och vill köpa varor av oss var god kontakta oss per e-post, telefon eller vanligt brev. Till utlandet gäller andra frakter och leveransvillkor än inom Sverige. Och skrymmande varor debiteras med 300 sek extra i fraktkostnad per artikel.

 

FRAKTKOSTNADER
Vi tillämpar fast frakt kostnad på 49kr inom Sverige

 

För leverans till Europa är fraktkostnade 150kr och skickas med DHL Parcel Connect.

(Länder som ingår: Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Polen, Slovakien, Tjeckien och Österrike.)

 

RETURER:

Alla returer skall skickas som företagspaket till oss, då vi ej har möjlighet att hämta ut det på något serviceställe. Ett smidigt alternativ är att köpa returfrakt av oss för 49kr . Efter det mailas en returfraktsedel till dig som klistras på paketet samt lämnas in på DHL servicepoint. 

Retur Adress:

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen